pages

14 décembre 2016

The Secret Life of Pets - color keys part 1

During the production of "The Secret Life of Pets", I had the opportunity to work on some color keys. I had a blast doing these! Working closely with art director Colin Stimpson, I learned so much about color, light, values, composition and more in only a few months. I'm proud of being a part of the warm and colorful atmosphere of the movie, and I have to say a huge congratulations to the lighting and compositing teams for honoring my color keys and making the final picture even better! Bravo!
In the end, I did 250 color keys, of wich you'll see a selection below. Enjoy!

Pendant la production de "Comme des Bêtes",  j'ai eu la chance de faire quelques color keys. Je me suis régalé! En travaillant avec notre directeur artistique Colin Stimpson, j'ai appris énormément sur la couleur, la lumière, les valeurs, la compositon et encore plus en seulement quelques mois. Je suis très heureux d'avoir pu contribuer à l'ambiance chaleureuse et colorée du film, et j'en profite pour saluer le travail formidable des équipes de lighting et compositing pour avoir honoré mes color key et rendu l'image finale encore plus belle! Bravo!
Au final, j'ai peint 250 color key dont voici une selection.

Welcome to New York

Meet the pets 

Waiting for Katie
all these images are © Universal Pictures